2010年2月10日水曜日

557:会社の名声と持続性

持続的な開発とか発展は開発途上国のものだけではなく、会社経営にも想定される。

各企業の持続的な発展は一流企業なら当然検討されなくてはならない。

このところBBCでもトヨタのリコール問題が毎日取り上げられている。以前からISOやコンプライアンスが各企業で採用されてきたが、トヨタにはトヨタ・メソッドがあり君臨していた。

これだけ大規模で世界的なリコールも珍しいし、なぜトヨタがという疑問がある。

さて、企業倫理を専門としたウェブがある。下記に関連記事を転記する。

Corporate reputation and sustainability, the “virtuous” responsibility circle

Arlo Brady continues his assessment of the links between good reputation and more responsible corporate practice

In my previous article to this one on this subject we discovered that reputation is a by-product of a whole host of actions, and not an end in itself. So, let’s examine in some detail what we need to do to get to the “by-product” producing stage?

To produce manageable and sustainable reputational by-products you need to complete a full revolution of a virtuous circle. At first glance a circular road is a road to nowhere, however, the virtuous circle is a road to continual improvement. With each revolution comes increased transparency, added trust on behalf of your stakeholders, and ultimately improved triple bottom line performance.

Although it’s good to talk, the first stage of the virtuous circle should involve more listening than talking. Talking comes later.

コンサル会社の場合はどうなんでしょうね。

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